top of page

Ako vznikol projekt Môj Škriatok



Aj vás zaujíma, ako sa zrodila táto e-kniha? Tak k vám budem celkom úprimná. Už rok som sa pohrávala s myšlienkou napísať niečo pre deti. No nijaká téma mi na um neprichádzala! Máme kocúrika, ktorý s nami požil v troch krajinách, a tak som chcela niečo šikovné napísať o ňom, ale poviem vám – bol to boj. Všetko znelo smiešne a nútene a slová neprichádzali.

V jedno popoludnie, keď som dávala mladšieho syna spať, a iste to poznáte, mrvil sa a dvíhal nohy až po luster, rúčkami niečo vo vzduchu maľoval, nie a nie zaspať. Rozmýšľala som, ako ho upokojiť, a zrazu mi prišli do hlavy prvé slová básničky „Môj Škriatok, pozri sa, pozri sa na nebo, uvidíš tam...“ aj s melódiou. Mrňúsa to zaujalo a započúval sa do ďalších neotesaných slôh. Vyletela som z izby a rýchlo zapísala, čo ma napadlo, s tým, že to vedome dokončím neskôr. Jasné, že zo spania nebolo nič, aj som bola chvíľu namrzená, lebo spať treba, že áno?

A potom prišla realita. Keď som zistila, že tlač knihy stojí všehovšudy tisícky a tisícky a tisícky eur, a že ešte neviem kresliť tak, aby Škriatok nevyzeral na každom obrázku divne, tak som to vzdala. Proste sa to nedalo. No aj keď som sa s knihou v duchu rozlúčila, nedalo mi to pokoja. Veľmi som chcela Škriatka dostať medzi ľudí. Zrazu sa e-kniha ukázala ako dostupná forma. Aj skvelá ilustrátorka sa našla. Čo však ďalej? Trošku namáhania mozgu ma doviedlo k tomu, že by som mohla Škriatka vybrať z knihy a zapojiť do niečoho širšieho. Preto sa môžete teraz nechať inšpirovať všetkým, čo na webstránke nájdete: od kreslenia cez čiapku, až po digitálnu rovnováhu.

Moji chlapci už vedia básničku recitovať (niekto mi to musel prednášať, hejže ;-)), sú veľmi spokojní, keď ich kresby vyzerajú tak, ako tie v knižke a v čiapkach, ktoré volajú „trpaslíki,“ sú takí zlatí, že sa mi nechce na nich ani zvyšovať hlas, keď niečo vonku vyparatia. No a mali by ste nás vidieť, keď pochodujeme do kúpeľne so spevom umývať zuby: konečne nebojujeme.


A ako vy používate básničku Môj Škriatok počas dňa? Inšpirujte nás v komentári...


Môže vás zaujať...
Archív
bottom of page